Gezinti Bağlantılarını Atla
Ana Sayfa
Müdürlüğümüz
Şubeler/Birimler
İlçe Sağlık Müdürlükleri
Sağlık Kurumları
Haberler/Duyurular
Diğer
Siteye Giriş

Hasta Hakları Kurul Kararları

16.02.2017- 2017/10

Başvuru Tarihi: 27.01.2017 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:26.01.2017 tarihli 2017/7 sayılı kurul kararına itirazdır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" nihai kararına varmıştır. Kurul öneri kararı almıştır.

16.02.2017- 2017/11

Başvuru Tarihi: 09.02.2017 Tesis: Mut Devlet Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi,diş hekiminin randevu defterinden saat verdiği halde uzun süre bekletildiği konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır.

16.02.2017- 2017/12

Başvuru Tarihi: 26.01.2017 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, diş ağrısı nedeniyle acile müracaat ettiği,hekimin başka şubeye gönderdiği,sevk etmediği ve yeterli bilgilendirmediği konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır.

16.02.2017- 2017/13

Başvuru Tarihi: 01.02.2017 Tesis: Toros Devlet Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, sağlık kurulu için gelen hastasına zeka testi istendiği ve psikologun 3 ay sonrasına randevu verdiği konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğinin "Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma" başlıklı 6 ıncı maddesi hükmüne, aykırı davranıldığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Var" kararı almıştır.

26.01.2017- 2017/6

Başvuru Tarihi: 13.01.2017 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:2017/3 sayılı karara itiraz başvurusudur.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğinin "İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi ve Ziyaret" başlıklı 39 uncu maddesi hükmüne aykırı davranıldığı kanaatiyle " Hasta Hakkı İhlali Var" nihai kararına varmıştır.

26.01.2017- 2017/7

Başvuru Tarihi: 30.12.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, oğlunun diş işlemleri sırasında hekimin agresif ve özensiz olduğu,kullanılan aletin steril olmadığı konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır. Kurul öneri kararı almıştır.

26.01.2017- 2017/8

Başvuru Tarihi: 24.01.2017 Tesis: Kadın Doğum Ve Çocuk Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, engelli çocuğunun engelli tuvaletine götürdüğü, tuvaletin kilitli olduğu, görevli hemşirenin tuvaleti açmadığı ve oğlunun mağduriyet yaşadığı konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğinin "İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi ve Ziyaret" başlıklı 39 uncu maddesi hükmüne aykırı davranıldığı kanaatiyle " Hasta Hakkı İhlali Var" kararı almıştır

26.01.2017- 2017/9

Başvuru Tarihi: 18.01.2017 Tesis: Toros Devlet Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi,hekimin söz ve davranışları konusunda ve meme usg işlemi sonrasında henüz giyinmeden içeriye hasta alındığı konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğinin "Mahremiyete Saygı Gösterilmesi" başlıklı 21 inci maddesi hükmüne aykırı davranıldığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Var" kararı almıştır.

17.01.2017- 2017/1

Başvuru Tarihi: 26.12.2016 Tesis: Anamur Devlet Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, çocuğuna engelli heyet raporu almak için müracaat ettiğini, hekimin çocuğuna ve kendisine yaptığı hitap,söz ve davranışlar konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Mersin 2 Nolu Hasta Hakları Kurulu,Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır.

05.01.2017- 2017/1-2

Başvuru Tarihi: 09.12.2016 Tesis: Toroslar Toplum Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, iğne için ASM'ye gittiğini, hemşirenin erken geldiği için kızdığını, iğnesini çöpe attığını ve vurmadığı iddiaları ile hekimin söz ve davranışları konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır.

05.01.2017- 2017/3

Başvuru Tarihi: 02.12.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi,MHRS den randevu alarak gittiğini, hekimin polikliniğe geç geldiğini, bir kaç kez içeri girip muayene saatini öğrenmek istediğini, kendisini beklettiğini ve röntgenci diyerek küçük düşürdüğü iddiaları ile başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğinin "İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi ve Ziyaret" başlıklı 39 uncu maddesi hükmüne aykırı davranıldığı kanaatiyle " Hasta Hakkı İhlali Var" kararı almıştır

05.01.2017- 2017/4

Başvuru Tarihi: 02.12.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, protezden kaynaklı sürekli hekime gittiğini ve hekimin yanındaki hemşirenin söz ve davranışları konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır.

05.01.2017- 2017/5

Başvuru Tarihi: 21.12.2016 Tesis: Kadın Doğum Ve Çocuk Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, hastasından kan alma sürecinde yaşadığı, görevlilerin söz ve davranışları konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır. Kurul öneri kararı almıştır.

01.12.2016- 2016/98

Başvuru Tarihi: 25.11.2016 Tesis: Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi,hastasının düşme sonucu geldiği acil serviste,incinme olduğu,sargı yapılacağı,5 gün sonra sargısının açılacağı söylendiği,sargı açılınca başka hastanede parmağın kırık olduğu platin takılmasının söylendiği konusunda başvuru yapmıştır

Karar Özeti:Kurul, başvurunun tıbbi hata iddiası olduğu kanaatiyle kurum idaresine yönlendirilmesi kararı almıştır.

01.12.2016- 2016/99

Başvuru Tarihi: 18.11.2016 Tesis: Tarsus Devlet Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru içeriği:Poliklinikte sıralama olmadığını,hastasının içeri girdikten sonra 5 hastanın daha içeriye girdiğini ve hekimin bütün hastalarla aynı anda ilgilendiğini,hasta mahremiyetine uyulmadığı için muayeneyi sonlandırdığı.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğinin "Mahremiyete Saygı Gösterilmesi" başlıklı 21 inci maddesi hükmüne aykırı davranıldığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Var" kararı almıştır.

01.12.2016- 2016/100

Başvuru Tarihi: 17.11.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:2016/93 sayılı hasta hakları kurul kararına itirazdır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" nihai kararına varmıştır.

01.12.2016- 2016/101

Başvuru Tarihi: 17.11.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:2016/94 sayılı hasta hakalrı kurul kararına itirazdır.

Karar Özeti:Kurul, birinci kararın (Hasta Hakları Yönetmeliğinin "Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma" başlıklı 6 ıncı maddesi hükmüne, aykırı davranıldığı kanaatiyle Hasta Hakkı İhlali Var kararı almıştır.) nihai karar olması sonucuna varmıştır.

24.11.2016- 2016/96

Başvuru Tarihi: 07.11.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru içeriği:Hasta polikliniğe müracaat ettiğini,hekimin ben burda birşey yapamam,dişlerini yaptırdığınız yerde yaptırın dediği,yeğeninin film çektirin dediği ve hekimin filme gönderirim ama muayene etmem dediği ve sonrasında yeğenine saldırdığı.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır.

24.11.2016- 2016/97

Başvuru Tarihi: 11.11.2016 Tesis: Mersin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, teknisyenin dişini temizledikten sonra herkesin dişinin batırıldığı suya batırdığını, su temiz mi deyince teknisyenin kendisini terslediği konusunda başvuru yapılmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır. Kurul öneri kararı almıştır.

10.11.2016- 2016/89-90

Başvuru Tarihi: 19.10.2016 Tesis: Toros Devlet Hastanesi

Başvuru Konusu:Başvuru sahibi, MHRS üzerinden randevu alarak geldiği polikliniklerde geç muayene olduğu konusunda başvuru yapmıştır.

Karar Özeti:Kurul, Hasta Hakları Yönetmeliğine aykırı davranılmadığı kanaatiyle "Hasta Hakkı İhlali Yok" kararına varmıştır. Kurul öneri kararı almıştır.

12345...
 
Programlayan: Dr. Atalay AKÇAY